مجموعه فرودیزاین، تولید کننده انواع مبلمان سفارشی

اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه
جستجو کردن
Close this search box.
اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه
اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه

آخرین مطالب

مشاهده آخرین محصولات

جدید ترین و بهترین محصولات ما را در فروشگاه فرودیزاین مشاهده نمایید.

جهت سفارش محصولات می توانید به صورت خرید آنلاین و یا تماس با مجموعه اقدام نمایید.

اگر محصول دیگری مد نظرتان است تنها کافیست عکس محصول مورد نظرتان را برای ما ارسال کنید تا با کیفیتی مثال زدنی آن را برایتان بسازیم…

دسته بندی محصولات:

ست مبلمان

مبل ال

کاناپه

مبل تک نفره

مبل اداری

ست میز و صندلی غذاخوری

میز غذا خوری

صندلی غذاخوری

صندلی بار

نیمکت

پاف

میز جلو مبلی

میز تلویزیون

میز عسلی

میز بار

میز کنسول

تخت

میز آرایش

پا تختی

شلف و کتابخانه

جا کفشی

تابلو

آینه

ساعت

اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه

اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از زیباترین و پرکاربردترین فضاهای خانه است و به قلب تپنده خانه معروف است. این قسمت از خانه برای خانم‌های خانه‌دار بسیار مهم است زیرا آن‌ها هرروز زمان زیادی را در آشپزخانه می‌گذرانند. بنابراین دکوراسیون این فضا بسیار مهم است و باید در انتخاب وسایل و طراحی آن دقت کرد. کابینت یکی از عناصر اصلی در دکوراسیون فضای آشپزخانه است. علاوه بر استفاده از آن‌ها برای قرار دادن اشیا، تأثیر آن‌ها در دکور و زیبایی فضا را نیز نباید نادیده گرفت. بنابراین طراحی کابینت امروزه بسیار مهم و حائز اهمیت است و نیاز به تجربه و تخصص زیادی دارد. ما در مجموعه فرودیزاین با بهره‌مندی از نیروی کار متخصص و آموزش‌دیده در این زمینه و استفاده از مواد و متریال درجه‌یک و باکیفیت آماده ارائه خدمات درزمینهٔ طراحی، ساخت و نصب انواع کابینت آشپزخانه هستیم. تنها کافی است با شماره‌های درج‌شده در صفحه تماس با ما در سایت تماس بگیرید تا مشاورین ما راهنمایی‌های لازم را جهت ثبت سفارش به شما ارائه دهند.

ضرورت طراحی کابینت قبل از اجرا

برای چند سال گذشته اگر کسی می‌خواست کابینت جدیدی را بازسازی یا نصب کند، به سازنده مراجعه می‌کرد و پس از اطلاع از نیاز، سازنده کار را به‌عنوان یک تجربه انجام می‌داد. پس از اتمام کار که مشتری طراحی آشپزخانه را دید، ممکن است طراحی نصب‌شده با ایده مشتری متفاوت باشد و مطابق سلیقه او نباشد. در این صورت باید هزینه بیشتری برای ایده بپردازد و کار را تکرار کند و یا این طراحی و ساخت را برخلاف میل به انجام آن تحمل کند.

اما فرودیزاین امروزه با پیشرفت تکنولوژی و وجود نرم‌افزارهای مخصوص به‌راحتی می‌تواند قبل از اجرا، طرح کلی و جزئیات را به‌صورت تصویر سه‌بعدی و با اندازه‌های واقعی به شما ارائه دهد. در این حالت اگر طراحی کابینت مورد پسند مشتری نباشد به‌راحتی تغییرات لازم اعمال می‌شود تا درنهایت طرح نهایی تأیید و اجرا شود.

اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه

عوامل تأثیرگذار در طراحی کابینت

فرهنگ: اولین چیزی که در طراحی کابینت و مبلمان باید به آن توجه کرد، سبک زندگی و سلیقه افراد خانواده است. به‌طورکلی کابینت‌ها در دو سبک مدرن و کلاسیک ساخته می‌شوند. در معماری کلاسیک تزیینات و جزئیات برجسته و ظاهری اشرافی دارند. اما در طراحی مدرن، کابینت تا حد امکان ساده نگه‌داشته شده و با آرایه‌گری کم و کمترین تزئینات انجام می‌شود.

پلان و فرم آشپزخانه: فرم همهٔ آشپزخانه‌ها به یک‌شکل نیست و طرح‌های متفاوتی دارد. آشپزخانه با پلان خطی، U شکل، L شکل و جزیره ازجمله طرح‌های پرکاربرد هستند و طراحی کابینت باید با توجه به طرح هر آشپزخانه و متناسب بافرم آن باشد.

تناسب کابینت‌ها با دکوراسیون خانه: هنگام طراحی کابینت‌ها باید دکور سایر قسمت‌های خانه که بیشتر در ارتباط با آشپزخانه هستند را در نظر گرفت تا بیشترین هارمونی و هماهنگی حاصل شود.

نورگیری: اگر فضای آشپزخانه امکان نورگیری طبیعی دارد سعی کنید وسایل و کابینت را در مسیر نور قرار ندهید تا بیشترین استفاده را از نور طبیعی ببرید. درصورت کم بودن نور، از سیستم نورپردازی و کابینت‌هایی بارنگ روشن استفاده کنید.

اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه

اصول ارگونومی و لوازم آشپزخانه: طراحی کابینت باید مطابق با ابعاد انسانی افرادی باشد که از این فضا استفاده می‌کنند. به‌عنوان‌مثال ارتفاع کابینت برای افراد کوتاه‌قد و بلندقد متفاوت است و دسترسی برای افراد باید در اولویت اول طراحی باشد. همچنین تعداد وسایل مورداستفاده در آشپزخانه و قرارگیری صحیح آن‌ها در طراحی بسیار مهم است. اصل کلی که در همه چیدمان‌ها باید رعایت شود، مثلث کار در آشپزخانه است، به‌طوری‌که سه عنصر یخچال، سینک و اجاق‌گاز به‌گونه‌ای باهم ترکیب‌شده و مثلثی ایجاد کنند. البته در برخی موارد به دلیل کمبود فضا و یا ماهیت آشپزخانه امکان انجام این طرح وجود ندارد.

ابعاد آشپزخانه: کوچک یا بزرگ بودن آشپزخانه عامل بسیار مهمی در انتخاب کابینت است که باید موردتوجه قرار بگیرد. رنگ، مدل، جنس و قیمت کابینت‌ها بسته به ابعاد آشپزخانه متغیر است. ممکن است این سؤال برایتان پیش بیاید که طراحی کابینت در آشپزخانه‌های کوچک به چه نحوی باشد که هم فضا کوچک‌تر از حد معمول به نظر نیاید هم بیشترین استفاده را از کمترین فضا داشته باشیم؟

طراحی کابینت مناسب آشپزخانه‌های کوچک

اولین نکته در طراحی کابینت برای فضاهای کوچک این است که هیچ فضایی بدون استفاده باقی نماند. مثلاً بهتر است ارتفاع دیوار تا سقف ادامه پیدا کند یا قسمتی از آن باقی نماند و در این قسمت ریل یا رول ورق ایجاد شود. از کمدهای فروشگاهی می‌توان برای به حداکثر رساندن فضا استفاده کرد. انواع خانه‌هایی که به‌صورت ویژه طراحی‌شده‌اند درواقع نوعی انبار سیار هستند که علاوه بر مواد غذایی، وسایل آشپزخانه و حتی وسایل نظافتی را می‌توان بسته به کاربری در کنار اجاق‌گاز قرارداد. گاز، ماشین ظرف‌شویی، ماشین لباسشویی و غیره. طراحی هوشمندانهٔ این کابینت‌ها به‌صورت قفسه‌ای، ریلی و تاشو باعث شده تا وسایل بیشتری را در خود جای دهند و برای فضاهای کوچک بسیار مناسب هستند

بنا بر طرح برخی آشپزخانه‌ها می‌توان کابینت‌ها را به‌صورت جزیره طراحی کرد. در این حالت، آشپزخانه اُپن بوده و از سالن خانه جدا نمی‌شود. حتی می‌توان با قرار دادن اجاق‌گاز یا ظرف‌شویی در این قسمت یا تبدیل آن به میز ناهارخوری به بهبود فضا کمک کرد

نکتهٔ بعدی جنس کابینت‌ها و نورگیری فضا است. در آشپزخانه‌های کوچک بهترین گزینه استفاده از کابینت‌های با جنس هایگلاس و رنگ روشن است. چون با منعکس کردن نور باعث بزرگ‌تر دیده شدن فضا می‌شود. اگر فضای آشپزخانه نور مناسب نداشته باشد حتی در صورت استفاده از این کابینت‌ها بازهم فضا کوچک‌تر به نظر خواهد رسید بنابراین نورپردازی صحیح در کنار انتخاب جنس و رنگ مناسب بسیار حائز اهمیت است. درنهایت با رعایت چند نکتهٔ ساده و مراجعه به افراد باتجربه و متخصص می‌توانید از فضای آشپزخانه به بهترین نحو استفاده کرده و هنگام کار در آشپزخانه لذت ببرید.

بهترین متریال برای کابینت آشپزخانه چیست؟

اگر قصد دارید کابینت خود را طراحی کنید و سپس بسازید، بدانید که گزینه‌های زیادی در مورد مواد و متریال کابینت برای شما وجود دارد. بسته به بودجه‌ای که برای طراحی کابینت آشپزخانه دارید، گزینه‌های مختلفی خواهید داشت. به همین دلیل باید سعی کنید قبل از خرید از گزینه‌های موجود به‌طور کامل مطلع شوید تا بتوانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

در اینجا قصد داریم تا برخی از بهترین متریال‌های موجود برای کابینت آشپزخانه را معرفی کرده و مزایا و معایب هرکدام از آن‌ها را شرح دهیم.

چوب: چوب با اختلاف زیاد محبوب‌ترین متریال موجود برای ساخت کابینت آشپزخانه به شمار می‌آید. چوب ماده‌ای غیر سمی و تجدید پذیر است. انواع مختلف چوب ازجمله چوب‌های سخت مانند ماریندی، چوب درخت ساج و شیشام برای ساخت کابینت آشپزخانه مورداستفاده قرار می‌گیرند. سطح این نوع از چوب‌ها را می‌توان صیقلی و لعاب‌کاری کرده و همچنین بارنگ‌های مختلف رنگ‌آمیزی کرد.

اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه

مزایای استفاده از چوب در کابینت آشپزخانه

چوب در طیف متنوعی از رنگ‌ها و بافت‌ها موجود است. تنوع طبیعی در خود ماده به جذابیت و متمایز بودن آن می‌افزاید. چوب با انواع سبک‌های سنتی و مدرن در طراحی کابینت آشپزخانه سازگار است. همچنین تمیز کردن سطح چوب‌های جلاکاری شده کار چندان سختی نیست.

تنها نکته‌ای که برای تمیز کردن کابینت‌های چوبی باید مدنظر داشته باشید این است که استفاده از محلول‌های اسیدی قوی مانند پاک‌کننده‌های صنعتی خودداری نمایید.

معایب استفاده از چوب در کابینت آشپزخانه

تخته‌های چوبی باکیفیت پایین، تورفتگی‌ها و جای ضرب‌خوردگی را نشان می‌دهند. بنابراین در هنگام خرید و طراحی کابینت آشپزخانه چوبی باید سعی کنید تا بهترین نوع چوب را انتخاب نمایید. ایجاد تغییر در سطح رطوبت هوا می‌تواند به درون و سطح چوب آسیب برساند. همچنین برای حفظ بافت صاف چوب باید سطح چوب به‌طور مکرر پولیش زده شود. علاوه بر این، چوب یک ماده نسبتاً پرهزینه است و کار کردن با آن نیز زمان‌بر خواهد بود.

لمینت: ازآنجاکه چوب مستعد آسیب‌دیدگی و آلودگی است، بسیاری از افراد اغلب لمینت را بر آن ترجیح می‌دهند. لمینت شامل ورقه‌های نازکی است که در کنار هم فشرده‌شده‌اند. این ورقه‌ها شامل لایه‌های رزین پلاستیکی، لایه‌های کاغذ با یک‌لایه چاپی با الگوها و طرح‌های مختلف و درنهایت یک‌لایه پلاستیک سخت هستند. برای نصب چنین سطوحی، از محصولات کامپوزیتی مانند تخته سه لا، تخته خرده چوب یا MDF به‌عنوان بستر استفاده می‌شود. بر روی این صفحات ورق‌های تزئینی نیز چسبانده می‌شود.

سعی کنید برای کابینت آشپزخانه خود از لمینت‌های فشار بالا (HPL) استفاده کنید چراکه نسبت به لمینت‌های فشار پایین (LPL) بادوام‌تر و محکم‌تر بوده و مقاومت بیشتری در برابر رطوبت دارند. برای روکش لمینت انتخاب‌های مختلفی، از روکش‌های مات گرفته تا هایگلاس و دیجیتالی (با چاپ تخصصی و حتی سفارشی) برای شما وجود دارد.

مزایای استفاده از لمینت در کابینت آشپزخانه

این ورق‌های فشرده بسیار بادوام و مقرون‌به‌صرفه هستند. ازآنجاکه لایه چاپ‌شده روی کاغذ قرار می‌گیرد، می‌توانید ظاهر آن را به شکل مواد مختلف (مانند چوب، فلز، چرم و …) درآورید. سطح آن به‌راحتی آسیب نمی‌بیند و نیازی به پولیش کردن مکرر ندارد. لمینت در برابر رطوبت بسیار مقاوم است و به دلیل این‌که با یک‌لایه پلاستیکی شفاف و نازک پوشیده شده است، تمیز کردن آن نسبت به متریال‌های دیگر بسیار آسان‌تر خواهد بود.

معایب استفاده از لمینت در کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه از جنس لمینت اگر به‌درستی نصب نشود، پوسته‌های لبه‌های آن بعد از مدتی کنده می‌شود. ازآنجاکه لمینت از ورقه‌های رزین پلاستیکی و کاغذ، که تحت‌فشارهای بالا قرار می‌گیرند، ساخته می‌شود ماده‌ای غیرقابل‌تجدید به‌حساب می‌آید. علاوه بر این، برخی از انواع لمینت باعث انتشار گازهای سمی در هوا می‌شوند.

فولاد ضدزنگ یا آلومینیوم: کابینت آشپزخانه فلزی بسیار قوی و بادوام است. بااین‌حال، هزینه این نوع کابینت‌ها بیشتر از کابینت‌های متریال‌های دیگر است. فولاد یا آلومینیوم برای درهای کابینت‌های چوبی نیز می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد. هرچند که نمونه‌های ساده این نوع از کابینت‌ها متداول‌تر هستند، اما ورق‌های فلزی در انواع مختلفی (با طرح‌های متفاوت) وجود دارند.

اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه

مزایای استفاده از فولاد و آلومینیوم در کابینت آشپزخانه

کابینت‌های فلزی دارای ظاهری خاص و منحصربه‌فرد هستند. فلزات بسیار محکم، مقاوم در برابر زنگ‌زدگی و لکه و کثیفی هستند. درهای کابینت فلزی تحت تأثیر رطوبت یا گرما قرار نمی‌گیرند. همچنین تمیز کردن این نوع از کابینت‌ها کار بسیار آسانی است.

معایب استفاده از فولاد و آلومینیوم در کابینت آشپزخانه

طیف رنگی فلزات بسیار محدود است. ممکن است بعد از مدتی استفاده، کابینت‌های فلزی به صیقل‌کاری نیاز داشته باشند. سطوح فلزی لکه‌های روغنی و اثرانگشت را به‌وضوح نشان می‌دهند. همچنین احتمال خراشیده شدن سطوح این نوع از کابینت آشپزخانه وجود دارد. درهای کابینت‌های فلزی سروصدای بیشتری نسبت به سایر متریال‌ها دارند.

PVC: سطوح PVC ورق‌های پلاستیکی کامپوزیتی هستند که می‌توانند بدون نیاز به لایه زیرین نصب گردند. این متریال کابینت آشپزخانه نسبتاً ارزان است و نصب آسانی دارد. همچنین معمولاً در رنگ‌های روشن از PVC استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از PVC در کابینت آشپزخانه

این متریال دارای خاصیت ضد خوردگی بوده، در برابر مایعات مقاوم و نگهداری آن آسان است. همانند لمینت، PVC نیز به‌راحتی قابل جایگزین کردن است. PVC در مقایسه با لمینت و چوب بسیار اقتصادی‌تر است.

معایب استفاده از PVC در کابینت آشپزخانه

طرح‌ها و رنگ‌های PVC برای کابینت آشپزخانه تنوع زیادی ندارد. این ورق‌ها در برابر حریق آسیب‌پذیر بوده و به‌مرورزمان زرد می‌شوند.

از طراحی تا ساخت کابینت با فرودیزاین

شما عزیزان و مشتریان عزیز می‌توانید بعد از دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان و متخصصین فرودیزاین و یا ارسال عکس کابینت موردنظرتان، ابتدا طرح 3 بعدی کابینت را به‌طور دقیق دریافت نمایید. این کار باعث می‌شود تا قبل از ساخت، تمامی ایرادات سلیقه‌ای برای ما و شما برطرف گردد تا کابینت نصب‌شده درنهایت کاملاً بدون ایراد و مطابق سلیقه شما باشد. در این صورت هم کار سریع‌تر پیش می‌رود و هم از هزینه‌های جانبی و بیهوده کاسته می‌شود.

اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه

فرودیزاین این ضمانت را به شما می‌دهد که در ساخت کابینت شما از مواد اولیه و متریال کاملاً باکیفیت و درجه‌یک استفاده می‌کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با شماره 09121951129 تماس بگیرید. همچنین می‌توانید از طریق شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام، واتساپ و اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
اهمیت طراحی کابینت در آشپزخانه

فرودیزاین

تولید مبلمان با کیفیت و سفارشی
انجام تمام کارهای ژورنالی و سفارشی شما

On Key

Related Posts